Menu

Uuden trenditutkimuksemme mukaan ruuan pois heittämisen voi unohtaa, ja kasvipohjaisuus on jo ruokien uusi normaali. Vaikka rakastammekin ruokatrendejä, on meidän vaikea sivuuttaa sitä tosiasiaa, että vastuullisuus ei ole vain trendi, vaan myös tarpeellinen asia. Seuraavaksi listaamme joitakin suuntauksia vastuullisuuden puitteissa.

Vege – uusi herkullinen vege!

Siitä on jo pitkä aika, kun vegeruokana oli yleensä yksi kuiva vegemakkara tai kaksi porkkanaa ristissä lautasella. On itsestään selvää, että vegeruuan pitäisi olla maukasta tai jopa parempaa kuin eläintuotteiden. Lihateollisuus on vastannut rukouksiimme ja kehittänyt toimintaansa. Vuoden alussa lanseeraamme oman rapean, kullankeltaisen ja mehukkaan kanapihvimme, joka ei sisällä yhtään kananlihaa, mutta sitäkin enemmän makunautintoa. Pidä silmällä tukkukauppiaitasi ja varmista, että vuosi 2022 on todella herkullinen myös kasvisruuan ystäville.

Haluatko tietää lisää uudesta Crispy NoChicken-pihvistä? Klikkaa tästä!

CO2-tietoisuus kasvaa!

Mitä ruokasi maksaa? Entä sen ilmastovaikutukset? Ruuan hiilidioksidivaikutuksista puhuminen ei ole uutta, mutta olemmeko nyt vastaanottavaisempia viestille?

Kuten mainitsimme syyskuun 2021 tutkimuksessamme, ICA:n ja Novuksen “Plant-Based 2025” -tutkimus osoitti, että 39 prosenttia vastaajista piti haluaan vähentää ilmastovaikutuksiaan suurimpana syynä kasvipohjaisen/kasvisruokavalion valintaan. Myös 67 prosenttia vastaajista oli huolissaan ilmastonmuutoksen suuntauksista. Huomioitavaa on, että 18–29-vuotiaiden ikäryhmässä luku oli vielä korkeampi – jopa 79 prosenttia. Miksi emme tekisi tätä helpommaksi siis kaikille? Ehkä voisimme myös opastaa eri tavalla ajattelevia tekemään toisenlaisia valintoja. Käytä CO2-laskintamme ja anna tuloksen näkyä menussasi!

Yksi parasta ennen-tuote, kiitos!

Oletko kokeillut myydä vanhenevia tuotteita puoleen hintaan? Jos näin on, olet saattanut saada hyvää palautetta sekä tietoisilta, että säästäväisiltä ruokailijoilta. Hinnan alentaminen ja vanhenevan ruuan selkeä merkitseminen ovat hyviä vastuullisuuden suuntauksia. Lisäksi se tuo todella hyvän jälkimaun, nimittäin tunteen siitä, että on tehnyt ympäristötietoisen valinnan. Odotamme siis lisää näitä käytäntöjä vuonna 2022!

Doggy bagissä ei ole mitään noloa!

Nykyään kysymystä “otatko loput mukaan?” kysytään yhä useammin, kun asiakas ei ole jaksanut syödä kaikkea loppuun. Tämä on hyvä asia, mutta parantamisen varaa löytyy siltikin. Tehdään uudenvuodenlupaus, että vuonna 2022 tarjoamme entistä useammin doggy bagiä, niin ruuan hävikki vähenee. Asiakkaat tulevat iloisiksi ja luonto kiittää. Tilanne on siis win–win kaikille.

Tuotteet
Reseptit
Suosikit
Menu