Työskentelen...

Jatka

Olemme päivittäneetsisällön toimialasi perusteella

Ruoan pois heittämisellä voi heittää seinään ja kasvipohjaisuus, no se ei ole enää “vaihtoehto”, vaan... no ihan normaalia. No, näin voisi tiivistää viimeisimmän trenditutkimuksemme, jos haluan puhua lyhyesti. Vaikka rakastammekin ruokatrendejä, on vaikea sivuuttaa sitä tosiasiaa, että kestävä kehitys ei ole vain trendi isolla T-kirjaimella, vaan myös tarpeellinen asia isolla T-kirjaimella. Seuraavassa on kuitenkin joitakin suuntauksia kestävän kehityksen puitteissa.

Vege – ei enää big deal!

Siitä on pitkä aika, kun vihreä oli “uusi musta” ja kuiva vegemakkara tai kaksi porkkanaa ristissä otettiin kiitollisuudella vastaan. On itsestään selvää, että sen pitäisi olla maukasta tai jopa parempaa kuin eläintuotteiden Teollisuus on kuullut rukouksen ja tehostanut toimintaansa. Vuoden alussa lanseeraamme oman rapean, kullankeltaisen, murean ja mehukkaan hampurilaisemme, joka ei sisällä yhtään kananlihaa, mutta sitäkin enemmän makua ja tunnetta. Pidä silmällä tukkukauppiaitasi ja varmista, että vuosi 2022 on todella hyvä vuosi, eikä vähiten vegaanien näkökulmasta!

Haluatko tietää lisää uudesta Crispy NoChicken -burgerista? Napsauta tästä!

CO2-tietoisuus kasvaa!

Paljonko burgerisi maksaa? Myös ilmastovaikutuksiltaan. Ruoan hiilidioksidivaikutuksista puhuminen ei ole uutta, mutta olemmeko nyt vastaanottavaisempia viestille?

Kuten mainitsimme syyskuun 2021 tutkimuksessamme, ICA:n ja Novuksen “Plant-Based 2025” -tutkimus osoitti, että 39 prosenttia vastaajista piti halua vähentää ilmastovaikutuksiaan vahvimpana syynä kasvipohjaisen/kasvisruokavalion valintaan ja että 67 prosenttia vastaajista oli huolissaan ilmastonmuutoksen suuntauksista. 18–29-vuotiaiden ikäryhmässä luku oli vielä korkeampi, 79 prosenttia! Miksi emme tekisi sitä helpommaksi kaikille, jotka välittävät? Voisimme myös opastaa eri tavalla ajattelevia tekemään viisaita valintoja? Käytä CO2-laskintamme ja anna tuloksen näkyä menussasi!

Yksi eilinen tuote, kiitos!

Oletko kokeillut myydä eilisiä tuotteita puoleen hintaan? Jos näin on, olet saattanut saada arvostavia nyökkäyksiä sekä tietoisilta että säästäväisiltä ruokailijoilta. Hinnan alentaminen ja ruoan selkeä merkitseminen “eiliseksi” on yhtä hyvä kestävän kehityksen suuntaus kuin mikä tahansa muu. Lisäksi se tuo todella hyvän jälkimaun, nimittäin tunteen siitä, että on löytänyt lounaansa. Odotamme siis lisää eilisiä ruokia tämän päivän menussa vuonna 2022!

Doggy bag on viimeinkin häpeilemätön!

Kuten olemme jankuttaneet. Nyt taikakysymys “haluatko viedä sen kotiin?” kysytään yhä useammin, kun asiakas ei ole jaksanut syödä kaikkea loppuun. Todellakin hyvä, mutta ei tarpeeksi hyvä. Tehdään uudenvuodenlupaus, että vuonna 2022 tarjotaan entistä useammin doggy bagiä, niin hävikki lautaselta vähenee hetkessä. Asiakkaat tulevat iloisiksi, samoin kuin äiti maa. Win–win, kuten meillä on tapana sanoa.