Instagramin ja Facebookin aikajana on usein täynnä aamiaisia, lounaita ja illallisia – ne ovat ilmaisia markkinointikanavia keittiösi innoittamiseen ja mainostamiseen.   

Tässä on joitakin yksinkertaisia sääntöjä, jotka kannattaa muistaa, kun julkaiset tietoja ravintolastasi.

Muista nämä:

  • Ymmärrä alustoja, joita haluat käyttää. Twitter ei ole yhtä visuaalinen kuin Instagram, joten räätälöi sisältö aina palveluun sopivaksi.
  • Käytä kieltä ja sävyä, joka sopii käytettävään sosiaaliseen alustaan. Facebook on epämuodollinen, käytä hashtageja Instagramissa ja pidä viestit lyhyinä Twitterissä.
  • Seuraa johtajia ja ihmisiä, jotka inspiroivat sinua, ja tutustu siihen, miten he mainostavat itseään ja ruokaansa.
  • Käytä suosittuja ruokaan liittyviä #hashtageja, jotka liittyvät aterioihisi, kuten #instaherkut, #hyväpalvelu, #ruokakuvaus, #päivänateria. Tämän avulla ihmiset löytävät ruokasi helpommin.
  • Luo paikallesi identiteetti. Aloita hashtagilla #paikkasinimi
  • Ymmärrä brändin tyyli ja pidä asiat johdonmukaisina. Vaikka luovuus on tärkeää, toimitilojen ulkoasun ja tunnelman tulisi välittyä jokaisesta kuvasta ja viestistä.

 

Vältä näitä:

  • Älä tee kaikkea yksin. Seuraa, miten muut samanlaiset toimijat alalla käyttävät sosiaalista mediaa, ja hyödynnä tätä omassa tekemisessäsi.
  • Älä julkaise pitkiä viestejä. Muista pitää viestit lyhyinä, ytimekkäinä ja ystävällisinä. Kaikilla on kiire – kuten sinullakin.
  • Älä käytä liikaa #hashtageja.
  • Älä jätä seuraajiasi huomioimatta. Sosiaalisen median käytössä on erittäin tärkeää pitää yllä keskustelua nykyisten ja tulevien asiakkaiden kanssa.