Työskentelen...

Jatka

Olemme päivittäneetsisällön toimialasi perusteella

 

Haluatko luoda pieniä herkullisia energiapommeja? On vain muutamia asioita, jotka vetävät vertoja idättämiselle! Elimistömme hyötykäyttää helposti itujen mineraaleja ja proteiineja, ja joskus idättämisen tulokset ovat jopa parempia kuin alkuperäisen kasvin nauttiminen. Joitakin terveellisiä suosikkeja ovat idätetyt kidneypavut, kikherneidut ja alfalfa-idut.

 

 

 

Kikherneidut

Kikherneidut ovat erinomainen ravinnonlähde, mutta fakta on, että idätetyt kikherneet ovat vielä parempia, rapsakampia ja omaavat enemmän makua. Käytä kikherneiden ituja pannuruoissa, keitoissa ja kevyissä aterioissa. Kikherneiduista tehdyssä hummuksessa on ihanaa rapeutta ja hieman pähkinämäinen maku. Kiehauta hummusta ainakin kymmenen minuuttia ennen kuin syöt sen.

 

Alfalfa-ituja

Alfalfa-ituja on viljelty tuhansien vuosien ajan. Niiden pitkä kasvukausi ja kyky rikastuttaa maaperää tekee niistä täydellisen viljelyskasvin. Alfalfa-itujen mieto maku mahdollistaa niiden käytön monenlaisissa yhteyksissä.

 

Kidneypavut

Kidneypavut ovat todellisia ravintopommeja, mutta monet eivät tiedä, että idätetyt kidneypavut ovat vielä parempia. HUOM! Idätettyjä kidneypapuja tulisi esikeittää 10 minuuttia ennen kuin ne syödään. Tämä koskee kaikkia kuivattuja papuja, erityisesti suurimpia lajikkeita, mukaan lukien kikherneet. 

 

Lähde: Future 50 Foods- raportti